אירועי הפתיחה החגיגיים של מרכז SEED ינואר 2019
SOLD OUT
אירועי הפתיחה החגיגיים התפרשו על פני יומיים, בין התאריכים 24.1-25.1.2019, ועסקו בחשיבות ההתפתחות של אמון (Trust) בינאישי בינקות.
ביום הראשון (24.1.2019) נערך כנס חגיגי בהשתתפות של מרצים מובילים מהארץ והעולם – ביניהם פרופ' פיטר פונגי, פרופ' ג'י בלסקי ודר' ניל בוריס.
ביום השני (25.1.2019), נערכה סדנה קלינית מעמיקה וייחודית אשר התמקדה בטכניקות התערבות מבוססות מנטליזציה בהנחיית פרופ׳ פיטר פונגי.
אורחי הכנס
פרופ' פיטר פונגי הנו פסיכואנליטיקאי ופסיכולוג קליני; קיבל תואר אצולה מהמלכה ב-2013 בזכות פועלו למען פסיכואנליזה ופסיכולוגיה קלינית, עומד בראש תכניות אקדמיות וקליניות רבות, ובראשן ראש המחלקה לפסיכולוגיה ושפה באוניברסיטת לונדון. פרופ׳ פונגי קיבל פרסי מפעל חיים רבים מאגודות לאומיות ובינלאומיות ופרסם מאות מאמרים וספרים.
זכינו בהזדמנות נדירה לשמוע את פרופ' פיטר פונגי מספר את מסעו האישי מתיאורית ההתקשרות לתקשורת; מסע העובר דרך שורשיו הסוציו-ביולוגיים והאבולוציוניים של המושג אמון אפיסטמי. בהרצאתו, יבחן פרופ׳ פונגי את הקשרים בין אמון אפיסטמי והתקשרות ילד-הורה, וכן את ההבדלים האינדיבידואליים ביכולתם של אנשים ליצור ולחוות אמון אפיסטמי.
דר׳ ניל בוריס הינו המנהל הרפואי וראש המחקר של 'מעגל ההתקשרות הבינלאומית (Circle of Security International). מחקריו ועבודתו הקלינית מתמקדים בהתפתחותם החברתית והרגשית של ילדים צעירים ובתכניות התערבות בקרב משפחות בסיכון גבוה ברחבי העולם.
הרצאתו תעסוק בקשרים האפשריים בין זיכרון אפיסטמי והטרמה של התקשרות, וכיצד אלה משמעותיים בעבודה עם הורים לפי מודל מעגל ההתקשרות (Circle of Security).
פרופ' ג'יי בלסקי הינו פרופסור להתפתחות אנושית באוניברסיטת קליפורניה, חבר באקדמיה של אירופה ובעברו כיהן כדירקטור מייסד של המכון לחקר ילדים, משפחות ונושאים חברתיים וכפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת Birekbeck בלונדון. בלסקי הינו מייסד וחוקר שותף ב- NICHD (Study of Child Care and Youth Development) בארה"ב וכן ראש המחקר The National Evaluation of Sure Start באנגליה. זכה בפרסים רבים הודות לפועלו ותרומתו בתחום הפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית בפרט ובחקר תיאוריית ההתקשרות. שירת כיועץ למשרדים ממשלתיים בארה"ב ובאנגליה, וכתב מעל ל-500 מאמרים מדעיים ופרקים בספרים שונים.
פרופ' בלסקי מומחה בתחומי המחקר הנוגעים להתפתחותם של ילדים ומשפחות, כאשר עבודתו המחקרית זכתה במענקים רבים ממוסדות שונים מארה"ב ומאנגליה. מומחיותו מתמקדת בהשפעות מעונות יום, יחסי הורה-ילד, חוויות התפתחותיות וסביבתיות בראשית החיים - על התפתחות פסיכולוגית והתנהגותית, המעבר להורות, האטיולוגיה של התעללות בילדים והבסיס האבולוציוני לתפקודם של הורים וילדים.
דר' אלכס דסטניק הינו פסיכולוג קליני מומחה ופסיכותרפיסט פסיכואנליטי. מחקריו מתקיימים במחלקה לפסיכולוגיה קלינית, חינוכית ורפואית ב- UCL, וביחידה ההתפתחותית למדעי המוח במרכז אנה פרויד. הוא מכהן כראש המחקר ב- ,Open Door YPSמרכז המתמחה בטיפול בבני נוער והוריהם. עניינו המחקרי מתמקד בתחום מדעי המוח, בדגש על רגש, נוירו-פסיכואנליזה ופסיכופתולוגיה התפתחותית, אמון אפיסטמי בפסיכותרפיה וחינוך, מדידה כמותית של מנטליזציה וטיפול מבוסס ראיות. דר' דסטניק מוכשר גם כפסיכולוג ארגוני; הוא מספק שירותי הדרכה וייעוץ לחברות בינלאומיות וגופים ציבוריים בתחומי החינוך, רפואה וביוטכנולוגיה.
למעל עשור, דר' דסטניק מתמחה בפסיכולוגיה התפתחותית, עובד עם תינוקות, ילדים, מתבגרים וכמו כן הורים, מורים ומחנכים. במסגרת טיפול פסיכותרפי פרטני הוא עובד עם זוגות ואינדיבידואלים. דר' דסטניק התנסה בגישה הפסיכואנליטית, בגישה הקוגניטיבית-ההתנהגותית (CBT) ובטיפול מבוסס מנטליזציה (MBT) והינו בעל ניסיון רחב בהדרכת קלינאים, הן באופן פרטי והן בשירותי הבריאות.