top of page

קורס מקוון
המסע להוֹרוּת

ברוכים הבאים למרכז SEED להתפתחות רגשית מוקדמת

אנו נרגשות לפתוח את הקורס הייחודי והחלוצי שמטרתו להכשיר נשות ואנשי מקצוע - מתחומי הבריאות, הטיפול והגיל הרך - להעביר סדנאות קבוצתיות של הכנה רגשית לזוגות במעבר להורות (לידה ראשונה)

בדף זה תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי עבור הקורס "המסע להורות".

כיצד אנו לומדים ומלמדים בזום?

אנחנו במרכז SEED לוקחות את הלמידה המקוונת ברצינות ומנסות לדמות ככל הניתן למידה פרונטלית.

על כן צירפנו מספר דגשים שאותם אתן מתבקשות לקרוא בעיון

baloon2.png

על מנת למנוע הפרעות למהלך התקין של המפגש,
אנא הימנעו מאיחורים והיכנסו לזום כ-5 דק' לפני תחילת המפגש

 

baloon1.png

אצלנו שומרים על זכויות יוצרים, על כן נבקשכם לא להקליט\לצלם במהלך השיעור.

 

הלינק המצורף הינו לינק קבוע באמצעותו תוכלו להיכנס למפגש 

הלינק הוא אישי ולא ניתן להעברה.

התמקמו בחלל שקט ללא הסחות דעת והימנעו מקיום פעילויות אחרות (למשל: נהיגה, כביסה, אכילה, שיחות טלפון וכדומה)

landscape.png

אנא ודאו בתחילת השיעור כי אתם נמצאים במצב MUTE

ועם מצלמה פתוחה לאורך כל המפגש

baloon1.png

אנא ודאו כי שם המשתמש שלכם בזום הוא שמכם הפרטי,

על מנת להקל על ההכרות עמכם במהלך הקורס

קישור לזום -

Join Zoom MeetinG

https://us06web.zoom.us/j/87871460900

מועדי הקורס

הקורס יתפרס על פני שישה מפגשים מקוונים בימי שני בין השעות 8:30-13:30 בתאריכים הבאים:

5.6.23 ,29.5.23 ,22.5.23 ,15.5.23 ,8.5.23 ,1.5.23

 

סגל הקורס

ההרצאות יועברו על ידי דר' דנה שי, פסיכולוגית, חברת סגל במדעי ההתנהגות במכללה האקדמית ת״א-יפו, ראשת מרכז SEED להתפתחות רגשית מוקדמת.

 

המפגשים היישומיים יועברו על ידי מנחים מומחים מתחומי הטיפול:

  • הילה רשף קליין- יועצת חינוכית (M.A), מנחת הורים לייף סנטר ומכון נויפלד ישראל. 

  • נורית ינקלביץ, עו"ס (MSW) ומנחת הורים.

שאלון למנחים

מבנה הקורס

 

מפגש ראשון- חשיבות תקופת ההיריון: הלך הרוח ההורי (גברי ונשי) בהריון

נלמד על ההשפעות של תקופת ההיריון על התפתחות התינוק והתפקוד הזוגי, על התקשרות לעובר, מרכיבי הזהות המשתנים במעבר להורות וכן על המערך המוחי הנוירולוגי המשתנה בתקופה זו אצל נשים וכן אצל גברים.

חומרי עזר 

  • לצורך הפעילות אנא הצטיידו במספר  דפי A4 חלקים, עיפרון, מחק וטושים.

 

מפגש שני-  כוחות הילד: הפוטנציאל המולד של התינוק להיות בקשר

נלמד על הפוטנציאל עמו התינוק נולד וחשיבות האינטראקציה הבינאישית הורה-תינוק

מפגש שלישי- מנטליזציה הורית וזוגית

נלמד על חשיבות יכולת ההורים להחזיק בייצוג של התינוק כבעל רגשות, צרכים וכוונות המשפיעה ישירות על התפתחות התינוק. כמו כן נלמד כי יכולת זו הינה משמעותית גם בין בני הזוג ומשפיעה על התפקוד ההורי והיחסים הזוגיים.

מפגש רביעי- שותפות הורית

נלמד על החשיבות של שותפות הורית -הדרכים שבהן הורים עובדים יחד בתפקידיהם כהורים- וכיצד ניתן למנף שותפות זו ולצלוח קונפליקטים משמעותיים במעבר להורות.

מפגש חמישי- העברה בינדורית

כיצד לחזק את תחושת המסוגלות של ההורה, נתבונן פנימה על מגוון מורכבויות רגשיות עמם מתמודדים במעבר להורות עם מבט של חמלה עצמית ומתן כלים להעצמת הפרט.

מפגש שישי- המצפן ההורי

להתחבר למה שנכון להורה תוך התבוננות ביחסים נוספים המשפיעים על נקודות המבט השונות לאורך המסע.

חומרי קריאה לקורס:

 

"להיות משפחה- על הורים, ילדים ומה שביניהם" 

serve and return A Guide for Parents and Caregivers

 

מפגש 1- 

Stern, D. N. (2020). The motherhood constellation: A unified view of parent-infant psychotherapy. Routledge.‏

 

Ainsworth, M. S. (1979). Infant–mother attachment. American psychologist, 34(10), 932.

Gordon, I., Zagoory-Sharon, O., Leckman, J. F., & Feldman, R. (2010). Prolactin, oxytocin, and the development of paternal behavior across the first six months of fatherhood. Hormones and behavior, 58(3), 513-518.

 

Shai, D., & Bergner, R. (2021). Prenatal Coparenting Under High Arousal Predicts Infants’ Cognitive Development at 18 Months. In Prenatal Family Dynamics (pp. 107-128). Springer, Cham.

 

Shai, D. (2019). The Inconsolable Doll Task: Prenatal coparenting behavioral dynamics under stress predicting child cognitive development at 18 months. Infant Behavior and Development, 56, 101254.‏

 

Tikotzky, L., & Sadeh, A. (2009). Maternal sleep‐related cognitions and infant sleep: a longitudinal study from pregnancy through the 1st year. Child development, 80(3), 860-874.‏‏

מפגש 2- 

Berry Brazelton, T., & Cramer, B. G. (1991). The Earliest Relationship. London: Karnak House. 

Brazelton, T. B., & Nugent, J. K. (1995). Neonatal behavioral assessment scale (No. 137). Cambridge University Press. 

 

מיטשל, ס. א. (2009).  התייחסותיות: מהיקשרות לאינטרסובייקטיביות. תל אביב: הוצאת תולעת ספרים.

 

How childhood trauma affects health across a lifetime

Bar Emet Gradman, S., & Shai, D. (2023). What nourishes maternal bonds? Focus on subjective bottle and breastfeeding experiences predicting parental bonding. Current Psychology, 1-13.

An Experiment by Kiley Hamlin: Helpers and Hinderers‏

 

מפגש 3- 

Allen, J. G., & Fonagy, P. (Eds.). (2006). The handbook of mentalization-based treatment. John Wiley & Sons.‏

 

Hertzmann, L., Abse, S., Target, M., Glausius, K., Nyberg, V., & Lassri, D. (2017). Mentalisation-based therapy for parental conflict–parenting together; an intervention for parents in entrenched post-separation disputes. Psychoanalytic Psychotherapy, 31(2), 195-217.‏

 

איבצ'נקו, מ. (13 אוגוסט 2017). סקירת יום העיון יישומים קליניים של מנטליזציה בעבודה עם הורים וילדים. בטיפולנט. נדלה ב-27  מרץ 2021.

 

מפגש 4-

 Feinberg, M. E. (2002). Coparenting and the transition to parenthood: A framework for prevention. Clinical child and family psychology review, 5(3), 173-195.

מפגש 5-

Miller, L. J. (2002). Postpartum depression. Jama, 287(6), 762-765.‏

 

Neff, K. D., & Faso, D. J. (2015). Self-compassion and well-being in parents of children with autism. Mindfulness, 6(4), 938-947.‏

 

Leahy‐Warren, P., McCarthy, G., & Corcoran, P. (2012). First‐time mothers: social support, maternal parental self‐efficacy and postnatal depression. Journal of clinical nursing, 21(3‐4), 388-397.

 

Fraiberg, S., Adelson, E., & Shapiro, V. (1975). Ghosts in the Nursery: A Psychoanalytic Approach to the Problems of Impaired Infant-Mother Relationships. Journal of the American Academy of Child Psychiatry, 14(3), 387-421.‏

 

מפגש 6-

Fraiberg S. with Adelson E. and Shapiro V.(1975). Ghosts in the Nursery: A Psychoanalytic Approach to the Problems of Impaired Infant-Mother Relationship. Journal of the American Academy of Child Psychiatry, 14, 387-421.

 

Pinto, T. M., Figueiredo, B., Pinheiro, L. L., & Canário, C. (2016). Fathers’ parenting self-efficacy during the transition to parenthood. Journal of Reproductive and Infant Psychology, 34(4), 343-355.‏

 

Fraiberg S. with Adelson E. and Shapiro V.(1975). Ghosts in the Nursery: A Psychoanalytic Approach to the Problems of Impaired Infant-Mother Relationship. Journal of the American Academy of Child Psychiatry, 14, 387-421.

אשמן ת. (2010) תהליכי פרידה וסיום בארגונים , בקבוצות ובתהליכים קצובים בזמן.  

חומרי קריאה בנושא עבודה קבוצתית:

יאלום,א,.ולשיץ,מ. (2006). טיפול קבוצתי, תיאוריה ומעשה. אור יהודה: כינרת.

רוזנוואסרסר, נ., ונתן, ל.(עורכים). (1997) הנחיית קבוצות. מקראה. ירושלים: המרכז לחינוך קהילתי ע"ש ציפורי.

 

Mackenzie, R.K W.J. Livesley. 1983 International Universities Press. "A Developmental Model For Brief Group Therapy";, Reprinted With Permission of The Publisher From Dies, R.R R.K Mackenzie (eds), Advances in Group Psychotherapy Monograph 1, pp. 187-199.

Mackenzie W.J R.K Livesley. 1983 International Universities Press. "Social Roles in Psychotherapy Groups", Reprinted With Permission of The Publisher From Dies, R.R R.K Mackenzie (eds), Advances in Group Psychotherapy Monograph 1, pp. 221-237.

צרו קשר - 

מייל: masa.horut2022@gmail.com

טלפון: 050-6349058

 

 

 

מאחלות לכם הצלחה והנאה רבה!

צוות המסע להורות

landscape.png
bottom of page