top of page

קורס "מנטליזציה הורית גופנית במחקר ובחדר הטיפולים"

מנטליזציה הורית גופניות (PEM; Parental Embodied Mentalizing, Shai, 2011) הינה גישה תיאורטית, מחקרית וטיפולית, המתמקדת בתהליכי אינטראקציה בלתי-מילוליים, ומתייחסת ליכולת ההורה לפרש את המצב המנטלי של התינוק מתוך תנועות גופו ולהתאים עצמה אליהם. PEM נמצא מנבא התפתחות רגשית, קוגניטיבית וחברתית בקרב ילדים, וכן קשורה לגורמים הוריים שונים – ביניהם שותפות הורית ולחץ הורי. מתוך המחקר על PEM, פותח לאחרונה כלי הערכה קליני להערכת גורמי הסיכון והחוסן של דיאדות הורה-תינוק -  PEMATM. בקורס נכיר את הגישה התיאורטית העומדת בבסיס PEM, נלמד את איכויות התנועה המהוות את השפה התנועתית של PEM ו-PEMATM, ונלמד לזהות גורמי חוסן וסיכון תנועתיים-גופניים.

דר' דנה שי, פסיכולוגית, חברת סגל במכללה האקדמית ת״א-יפו, ראשת מרכז SEED להתפתחות רגשית מוקדמת ומנהלת המעבדה ההתפתחותית. דר' שי היא פסיכולוגית אשר פיתחה את מערכות הקידוד וההערכה של PEM ו-PEMA, אותן היא מלמדת בארץ ובעולם

קהל היעד:

פסיכולוגים מומחים ומתמחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים בהבעה ויצירה בעלי תואר שני, פסיכיאטרים, קרימינולוגים קליניים ויישומיים, סטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה, פיזותרפיסטים התפתחותיים, קלינאי תקשורת, רופאים, אחיות, מרפאים בעיסוק.

 

בכדי לקבל פרטים נוספים השאירו את התעניינותכם כאן ואנו נחזור אליכם בהקדם:

 

לשאלות ובירורים ניתן להתקשר ל- 03-6802511 או לכתוב לכתובת seedinstitute@mta.ac.il 

 

הוראות מיוחדות ותנאים כלליים

1. הקורס אינו מהווה חלק מתכניות הלימודים לתארים השונים, ואינו מאפשר, על כן, צבירת נקודות לתואר.

2. פתיחת הקורס מותנית במספר משתתפים מינימלי.

3. באם האקדמית לא תפתח את הקורס, יוחזר שכר הלימוד במלואו.

4. באם האקדמית לא תפתח את הקורס, הנרשמים לא יהיו זכאים לפיצוי כלשהו בגין ביטול הקורס ביוזמת האקדמית, ובחתימתו מטה מוותר הנרשם בזאת על כל תביעה ו/או טענה כנגד האקדמית בעניין זה.

5. המכללה האקדמית של תל אביב יפו הינה מוסד ללא כוונת רווח (מלכ"ר).

landscape.png
baloon2.png

מרצת הקורס:

_ETN0609.jpg
bottom of page