קורס "טיפול הורה-ילד בגיל הרך:

היכרות עם תפיסות תאורטיות ומושגים מרכזיים"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרצת הקורס:

                            קרן גולדברג, פסיכולוגית התפתחותית מומחית. עבדה שנים רבות בשרות הפסיכולוגי                                                        חינוכי-התפתחותי בהרצליה. מומחית בטיפול דיאדי ובטיפול בטראומה בגיל הרך. מרצה, מלמדת                                      ומדריכה במגוון מסגרות טיפוליות ובמכון "חרוב". ניהלה את תכנית "חוסן לגיל הרך" במרכז "חוסן",                                  ובעלת קליניקה פרטית בתל אביב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לשאלות ובירורים ניתן להתקשר ל- 03-6802511 או לכתוב לכתובת seedcenter@mta.ac.il 

 

 

הוראות מיוחדות ותנאים כלליים

1. הקורס אינו מהווה חלק מתכניות הלימודים לתארים השונים, ואינו מאפשר, על כן, צבירת נקודות לתואר.

2. פתיחת הקורס מותנית במספר משתתפים מינימלי.

3. באם האקדמית לא תפתח את הקורס, יוחזר שכר הלימוד במלואו.

4. באם האקדמית לא תפתח את הקורס, הנרשמים לא יהיו זכאים לפיצוי כלשהו בגין ביטול הקורס ביוזמת האקדמית, ובחתימתו מטה מוותר הנרשם בזאת על כל תביעה ו/או טענה כנגד האקדמית בעניין זה.

5. המכללה האקדמית של תל אביב יפו הינה מוסד ללא כוונת רווח (מלכ"ר).

בכדי לקבל פרטים נוספים השאירו את התעניינותכם כאן ואנו נחזור אליכם בהקדם:

הקורס יעסוק בעקרונות תאורטיים מרכזיים, העומדים בבסיס המודל הטיפולי אם-ילד, אב-ילד ע"פ המודל החיפאי (מרים בן אהרון ,1997). הטיפול מושתת על מודל 'מבוסס מנטליזציה' ((Mentalization-Based באוריינטציה פסיכואנליטית- התייחסותית, לטיפול בהפרעות ביחסים בילדות. המודל מניח שהילד מפתח יחסים ייחודיים עם אמו ואביו, כמו גם עם זוג ההורים, וכי מרחב היחסים עם כל אחד מהם הוא המקום המשמעותי והפורה ביותר להתערבות ויצירת שינוי.

בקורס נתמקד בידע המחקרי ובהבנות התאורטיות המרכזים המסבירים את מנגנוני השינוי, ההתפתחות והצמיחה המתרחשים בטיפול הורה-ילד: הפונקציה הרפלקטיבית, תהליך ההתקשרות, זיהוי והיכרות של דפוסי קשר חבויים (implicit) סכמות ייצוגים של העצמי, האחר והיחסים ותהליכי הכרה הדדית ביחסים. הידע המוצג ילווה בדוגמאות קליניות.

 

הקורס יאפשר ללומדים היכרות עם תפיסת העולם, הרציונל  והמושגים המרכזיים העומדים בבסיס הטיפול הורה-ילד, ע"פ המודל החיפאי.