קורס "עבודה מבוססת מנטליזציה על הציר ההתפתחותי -

מההיריון ועד הבגרות"

מנטליזציה, או תפקודים רפלקטיביים, הינה היכולת של הפרט להבין את המחשבות, הרגשות, והצרכים של עצמו ושל אחרים, והנה משמעותית לתפקוד רגשי וחברתי. מטרת המודל לעבודה  מבוססת מנטליזציה היא לעודד את ההורים להבין טוב יותר את עצמם ואת ילדיהם, להגביר את תחושת המסוגלות ההורית שלהם (ובמיוחד סביב יכולתם להבין את ילדיהם) ולסייע בבניית קשרים חזקים ומיטיבים יותר. בקורס נדון במושגים התקשרות ומנטליזציה וחשיבותם לאורך הציר ההתפתחותי ובתאוריה העומדת בבסיס הטיפול לקידום מנטליזציה. כמו כן, נדון ביישום הפרקטי של המודל תוך שילוב של רפלקטיביות הורית ומנטליזציה גופנית באוכלוסיות שונות, כגון- הורים לתינוקות, הורים גרושים, ילדים עם קשיי ויסות, טראומה ועוד. במהלך הקורס יודגם גם שילוב של עבודה מבוססת מנטליזציה בקבוצות ובמערכת הבית ספרית.

דר' דפנה דולברג, פסיכולוגית קלינית-התפתחותית מומחית, מדריכה קלינית בכירה בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה. ראשת המגמה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית. מתעניינת בתחומי הורות וקשר הורה-ילד, התפתחות רגשית-חברתית תקינה ופתולוגית, קשר הורה-ילד והתערבויות פסיכולוגיות מוקדמות. בעלת מוקד עניין מחקרי במעבר להורות, מנטליזציה הורית, הורות לאוכלוסיות בסיכון עם דגש על פגים ותינוקות עם קשיים רגשיים, התערבויות מוקדמות עם תינוקות ופעוטות בסיכון.

דר' דנה שי, פסיכולוגית, ראשת מכון SEED להתפתחות רגשית מוקדמת של תינוקות ומנהלת המעבדה ההתפתחותית של מכון SEED . דר׳ שי מתעניינת בהתפתחות הבינאישית המוקדמת, עם מוקד מחקרי ייחודי במנטליזציה הורית גופנית (PEM; Parental Embodied Mentalizing).  כמו כן, חוקרת הורות, מעבר להורות, יחסי שותפות הורית והתפתחות רגשית-חברתית בינקות בהקשר המשפחתי.

מרצות הקורס:

דר' דנה לסרי, פסיכולוגית קלינית מומחית, קלינאית-חוקרת ועמיתת מחקר ביחידה הפסיכואנליטית באוניברסיטת קולג׳ לונדון ובמרכז אנה פרויד ומרצה במסגרות שונות. ראש תחום מחקר במרכז הדספייס לטיפול בצעירים שם ייסדה יחידה לעבודה מבוססת מנטליזציה עם הורים למתבגרים. עוסקת בעיקר בהשלכות של התעללות והזנחה בילדות ובפיתוח והטמעת מודלים טיפוליים (משפחתיים, זוגיים וקבוצתיים) מבוססי מנטליזציה בקרב ילדים שורדי התעללות והזנחה, הורי אומנה, ועם הורים גרושים בסכסוך גבוה. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב. 

קהל היעד:

פסיכולוגים מומחים ומתמחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים בהבעה ויצירה בעלי תואר שני, פסיכיאטרים, קרימינולוגים קליניים ויישומיים, יועצות חינוכיות, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, פיזיותרפיסטיות התפתחותיות.

 

הקורס מיועד לאנשי מקצוע העובדים עם הורים וילדים, המעוניינים לזהות קשיים בקשר הורה-ילד ולהתערב באופן ישיר על מנת לשפרו.

בכדי לקבל פרטים נוספים השאירו את התעניינותכם כאן ואנו נחזור אליכם בהקדם:

לשאלות ובירורים ניתן להתקשר ל- 03-6802511 או לכתוב לכתובת seedcenter@mta.ac.il 

 

הוראות מיוחדות ותנאים כלליים

1. הקורס אינו מהווה חלק מתכניות הלימודים לתארים השונים, ואינו מאפשר, על כן, צבירת נקודות לתואר.

2. פתיחת הקורס מותנית במספר משתתפים מינימלי.

3. באם האקדמית לא תפתח את הקורס, יוחזר שכר הלימוד במלואו.

4. באם האקדמית לא תפתח את הקורס, הנרשמים לא יהיו זכאים לפיצוי כלשהו בגין ביטול הקורס ביוזמת האקדמית, ובחתימתו מטה מוותר הנרשם בזאת על כל תביעה ו/או טענה כנגד האקדמית בעניין זה.

5.המכללה האקדמית של תל אביב יפו הינה מוסד ללא כוונת רווח (מלכ"ר).